tisdag 2 december 2014

Jag vill mest bara gråta

Idag är en sådan där skitdag då jag nästan har böjrat gråta ett antal gånger och då jag just nu är jättetrött och bara vill kura ihop mig under täcket och sova tills allt blir bra igen. Detta bekymrar mitt unga sinne:
  • Politik. Att det är så himla rörigt och bara allmänt bajs. Ursäkta SD, men ni som gillar traditioner, visste ni att här i Sverige så gör vi vanligtvis så att om en inte har ett eget alternativ och inte stödjer regeringens förslag så lägger en ner sin röst? Inte fuckar upp allt i svensk politik bara för skojs skull. Snälla Alliansen, kan inte ni då bara ta lite ansvar och lägga ner era röster istället? Skärp er!
  • Det är krångel med min telefon som varit på lagning i två månader och nu vet jag inte när jag får tillbaka den igen eller hur dyrt de vill att de ska bli. Jag orkar inte.
  • Min kompis har varit på akuten ikväll och även om det inte verkar vara något allvarligt, utan mest bara så olyckligt att hon har väldigt ont så är det inte så party när folk en tycker om behöver åka till sjukhuset och gå runt och ha ont.
  • En viss skola i min gamla hemstad kan inte bete sig för fem öre. Jag tänker inte gå in i detalj på vad det är som har hänt eftersom det inte är min historia att berätta, utan drabbar någon i min närhet, men usch vad arg jag blir.
Att sådana här artiklar ska behöva skrivas är inte heller roligt. Dock så twittrade en av mina gamla kursare om det och det tyckte till och med DN var så roligt att de skrev om det.

Nej, nu ska jag dra på mig pyjamas, tröstäta glass och se om jag kan få något vettigt gjort innan jag helt ger upp. Hoppas att ni har haft en roligare tisdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar