måndag 8 december 2014

Abortmotståndare och rasism

Så detta hände. Maskerade män kastade in en räkbomb under RFSUs aborträttsfestival och jag känner personligen bara att jag blir så trött. Att vi ens har folk som är abortmotståndare längre gör mig så förvånad. På allvar, ni som tjatar om "för många aborter", vad tycker ni är alternativet då? Inga aborter existerar inte, det enda som finns är säkra aborter genomförda av kompetent yrkespersonal eller osäkra aborter som kan leda till livmoderbärarens död. Skärp er!

För det andra, allt detta med Ferguson och hur svarta behandlas av polisen i USA. Eftersom jag inte är svart tänker inte jag säga något om allt som händer, för min röst spelar inte roll i detta. Det är inte jag och alla andra vita som är hotade. Däremot så tycker jag att alla vi vita ska lyssna på någon som påverkas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar