fredag 14 november 2014

So it's gonna be forever or it's gonna go down in flames

Jag ville egentligen mest bara skriva ett inlägg för att uppmärksamma att jag älskar Taylor Swifts video till Blank Space, men så kom jag på att jag kan ju skriva om andra fina saker som har hänt idag också.
  1. Vi hade uppstart för en av de sista delkurserna och herregud, vad bra det känns. Denna heter textanalys och stilistik och plötsligt känner jag att "Ja, äntligen handlar det om något intressant". Det intryck jag har av vår kursansvarige är att hon verkar jättebra och de uppgifter vi ska ha verkar roliga. Dessutom ska vi prata om bloggar. Bloggar! Jag skulle kunna skriva så mycket om hur lycklig jag är över detta, men jag sparar lite på det. Det kommer nog ska ni se.
  2. Västgöta nations teatergrupp är mitt uppe i uppspelsveckan av Bernardas Hus nu och åh, vad lycklig jag är över att få åka till nationen varje kväll, få spela teater och hänga med teatergruppen. Det är för visso samtidigt stressigt, men ack så roligt.
Nåja, Taylor Swift. Jag älskar denna video. Hon gör parodi på "the crazy girlfriend", den innehåller en Mean Girlsreferens (så tänker jag tolka det i alla fall) och dessutom gråter hon över hjärtekross med ett rådjur som publik. Jag känner att nästa gång jag ska gråta över brustet hjärta vill jag också göra det med ett rådjur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar