tisdag 25 november 2014

Rebecca och Vitalia skryter om sin Londonresa, del 3

Vår sista dag i London började jag och Vitalia med gå till Hatchard's. Vad vi lyckades läsa oss till är det Storbritanniens äldsta bokhandel och dessutom så ser den ju ut som något som skulle kunna ligga i Diagongränden.


Vi hittade pingviner i John Lewis skyltfönster på väg därifrån till svenska kyrkan och jag blev alldeles squeeig.



Vi såg även någon som gjorde movember på sitt eget sätt.

Vid svenska kyrkan var det återigen dags för julmarknad, där Jessica-Therese hjälpte till. Idag gick vi däremot inte in, utan vi mötte uppe henne och drog med oss henne ut på lunch för vår del och brunch för hennes.

Jessica-Therese i motljus.

Vitalia snodde hennes hatt och var allmänt cool.

Därefter traskade vi iväg till Tate Modern och gick i museishopen i ungefär en halvtimme och på en av utställningarna i ungefär 20 minuter innan vi blev tvungna att ge oss av mot Old Street för att hinna med bussen till flygplatsen.


Jag lyckades hitta min absoluta favoritsaft innan det var dags att åka.

Sedan var det slut på bilder även om fortsättningen var dramatisk. Det hela började med att vi blev  en halvtimme sena till flygplatsen (tips: åk inte med easybus, även om de är sjukt billiga). Det ledde till att både jag och Vitalia var väldigt stressade när vi kom fram och när min väska stoppades för extrakontroll i säkerhetskontrollen var paniken lite av ett faktum. Jag fick en panikångestattack där. Det var jobbigt, men om vi ska se något positivt så gjorde den i alla fall att vi fick min väska (och däri min medicin, för det där med panikångest och flyg känns allmänt som en dum idé) och sedan var det bara att rusa till gaten. Vi hann, tack och lov, och det var till och med kö utanför, men jag tror inte att någon av oss varit mer slut än vi var där och då speciellt många gånger.

Resten av resan hem var tack och lov ganska händelselös. Vi åt lite chili cheese nuggets och pommes frites på McDonalds och lyssnade på The Hanging Tree på bussen från Göteborg till Jönköping innan vi båda två slocknade och så var det inte så mycket mer med det innan det var dags att stiga av och gå hem till Vitalia. Dagen därpå åkte jag hem till Uppsala och något motvilligt kom fram sent på kvällen. När en varit tre favoritstäder det senaste dygnet, då är det svårt att komma hem och bo i en stad som känns så grå och tråkig i jämförelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar