lördag 22 november 2014

Rebecca och Vitalia skryter om sin Londonresa, del 2

Vi är fortfarande i London och sitter just nu och äter frukost. Anyway, London genom mobilikameror efter Starbucks.

Vi åkte till Clapham, där jag bodde förra året, för att gå lite på mina gamla gator och självklart gå en lov utanför Ed Sheerans hus. Av någon anledning fick vi nästan inga bilder därifrån, mer än några Vitalia tog på en fin väggmålning.

Därefter bar det av till Svenska Kyrkan julmarknad för att säga hej till Jessica-Therese som var där och hjälpte till. Jag åt dessutom julens första lussebulle. Trevlig tillställning, fin kompis vi inte sett på länge och fika var en väldigt bra kombination.

Därefter gjorde vi vad alla svenskar i London gör och gick till Primark och shoppade innan det var dags att gå tillbaka till hostelet och sova. Nästa bild är från imorse, när vi irrade runt som D turister vi är och försökte hitta till en mysig bokhandel och råkade gå förbi en bild på var favoritvaxdocka.

Till sist hittade vi i alla fall Daunt Books. Så mysig bokhandel!



Jag återförenades med mina älskade favoritkakor, Sainsbury's triple chocolate cookies.

Vi begav oss till Covent Garden och tittade på mysiga affärer. Bland annat en jättefin leksaksaffär med denna skylt...

...och en affär med enbart Muminsaker.


Vi klarade även av Forbidden Planet och Hamley's innan vi kom till Disney Store och jag fick mer utlopp än vanligt för min Frozenförkärlek.

Därefter åkte vi till Portbello Road, gick i second handaffär och drack kaffe innan det var dags att gå på bio. Filmen var jättebra och jag planerar att skriva lite mer om den sedan.

Bion vi gick på heter Electric Cinema och jag kan rekommendera den för alla som ska på bio i London. Biljetterna var dyrare än vad jag är van vid, men då fick vi sitta i supersköna fåtöljer med fotpall till, det var bra ljud och hela biografen var väldigt, väldigt fin. Bekvämlighetsmässigt som att titta på film hemma, men i jättefin miljö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar