fredag 21 november 2014

Om Stina Wirséns Liten

Det här handlar om en bok, men är inte en bokreccension, utan mer ett tips på en så himla fin barnbok.

Liten är skriven av Stina Wirsén och ges ut i sammarbete med Brottsoffermyndigheten. Den handlar om Liten, som är ett barn och lever i en destruktiv hemmiljö. Boken riktar sig främst till barn i liknande situationer för att berätta för dem att de inte är ensamma, att de vuxna inte har rätt att behandla dem så och att de därför kan prata med någon annan vuxen som kan hjälpa dem, vilket är jätteviktigt. Själv bröt jag ihop lite grann när jag läste den och fick tröstas av Vitalia och läsa klart den med henne, så jag kan lova att den berör, även för den vuxna läsaren. Plus att jag älskar Stina Wirséns illustrationer, vilket är ett stort plus i kanten. Som sagt, jag älskade den och ville bara låta er veta om den också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar