måndag 27 oktober 2014

The Social Media Book Tag

I woke up like this
Jag vet att klockan är halv elva, men jag har suttit och skrivit sedan frukost, så det är typ okej att jag fortfarande inte kommit ur pyjamasen och morgonrocken. Annars kände jag även för att uppdatera denna lilla blogg, men jag har egentligen inte så mycket att skriva om, så här kommer en Social Media Book Tag. Egentligen ska en bli taggad och sådär, men jag rebell, så varför bry sig om det.

Twitter: En kort favoritbok
Den här är jättesvår, för mina favoritböcker tenderar att bli minst normallängd och ofta lite längre. Det får nog bli Nicks och Norahs oändliga låtlista av David Levithan och Rachel Cohn, för den är väldigt kort och jag tyckte väldigt mycket om den, även om jag nog inte nödvändigtvis skulle räkna det till en av mina favoritböcker.

Facebook: En bok alla andra fick dig att läsa
Hungerspelen av Suzanne Collins måste jag nog säga här. Jag hade ett antal vänner som älskade dem innan de ens blev populära och det är nog mest tack vare dem jag började läsa första boken i serien och blev nästan lika kär jag.

Tumblr: En bok du läste innan den blev populär
Jag är ju nästan aldrig hipster och lyckas läsa böcker innan de hypas, jag har liksom fullt upp med att typ försöka hänga med i hyparna. Jag vet att jag i alla fall läste Twilight av Stephanie Meyer innan majoriteten av mina vänner, men i och med att jag aldrig har tyckt om den känns den rätt tråkig att nämna. Möjligtvis att Divergent av Veronica Roth kan räknas, för den läste jag åtminstone något år innan filmen kom.

Myspace: En bok du inte kommer ihåg om du tyckte om eller inte
Men om jag har bra minne och minns vad jag tycker och oftast tycker något om böcker då? Jag kanske kan ta de böcker jag har läst i serien En shopaholics bekännelser av Sophie Kinsella, mest för att jag egentligen tycker att de är jättedåliga, men på något sätt tyckte om dem ändå. Typ. Jag vet inte.

Instagram: En bok som är så fin att du vill instagrama den
Omslaget eller vad? Eftersom jag tycker att det känns lite tråkigt att tolka det som omslaget så tar jag efter är fin boken är rent stilistiskt och sådär och då får det bli Det handlar om dig av Sandra Beijer.

Youtube: En bok du vill ska bli film
Den här frågan har jag ställt mig sedan jag var 13 år, men när ska Som jag vill vara av Katarina von Bredow bli film? Jag tror absolut att den skulle bli bra som det och med tanke på att den ändå är ganska populär (åtminstone var för ett par år sedan) förstår jag inte varför något filmbolag inte har nappat än.

Goodreads: En bok du rekommenderar alla
Alltså, finns det ens böcker som fungerar för alla? Jag fick dock precis syn på Om inte nu så när av Annika Thor och den är himla bra, plus att den här ett tema som känns himla aktuellt idag, så jag tar den och En ö i havet-serien, som hon också har skrivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar