onsdag 8 oktober 2014

Stockholm, bästisfik och Amy Diamond

Ni vet när en har hunnit med att bli trött, borstat tänderna, slutat vara trött och börjat lyssna på barnpop en lyssnade på i tioårsåldern i något oklart ironiskt syfte, men plötsligt tycker att det säger massor om ens eget liv och att det är hur peppande som helst?

Vem hade kunnat ana att jag en dag faktiskt skulle relatera till Amy Diamonds låtar.

Nej, men jag är uppe på övertid nu igen och ska egentligen sova, men om ni ville veta så har jag i alla fall haft en ganska rörig, men ändå skapligt trevlig dag. Egentligen var det mesta skit, men för det första så fick jag träffa Vitalia och för det andra så fick jag hänga i mitt älskade Stockholm och det gjorde det hela ganska bra ändå. I synnerhet Vitalia, det är nog i stort sett enbart tack vare henne jag ser detta som en skapligt bra dag.

Vi fikade på ett jättemysigt café som låg inne i en gränd i gamla stan. Fikat var jättegott och stället var litet, men inte speciellt välfyllt, så en fick vara lite ifred. Sven Vintappare Café och Hotell hette det, vilket är plus i kanten bara för att Vintappare låter kul.

Nu går jag in i fasen då jag lyssnar på Amy Diamonds julskiva och borde verkligen gå och lägga mig, så god jul (ja, jul, inte natt) på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar