måndag 20 oktober 2014

Nyheter, te och Dobby

Jag hade en fantastisk helg med väldigt fina personer och var dessutom för första gången på evigheter inte hemma jättesent efter att ha varit borta ett par dagar, utan redan vid femtiden rullade mitt tåg in på perrongen på Uppsala C. Vad jag gjorde för att inte lyckas med att blogga igår är beyond me, men så blev det i alla fall inte. Vi kan låtsas att jag var för upptagen med att uppdatera mig om vad som hände i världen och att jag härmed därför kan komma med en liten recap till er.


  • Någon vid namn Bodil Siden som på något sätt är en ganska högt uppsatt person i MUF tyckte att det kändes som en bra idé att klä ut sig till Malala och måla brownface på sig själv. Själv skulle jag säga så att folk som tänker lite förstår att det inte är lysande att göra något så pass rasistiskt som brownface om en ska klä ut sig till sin idol, men det verkar inte Siden göra. Hur MUF lyckas värva medlemmar är också en sådan där sak som jag inte heller förstår med tanke på att det känns som att de och mufare som personer hittar på idiotiska saker hela tiden. Inte nödvändigtvis rent rasistiska, men ändå. Vad ens?
  • Ebola har kanske kommit till Arlanda. Jag tycker att en av mina kompisar som tipsade alla Eboldarädda på twitter att flytta till Madagaskar för att undvika smitta. Alla som har spelat Pandemic 2 förstår precis vad det handlar om och alla som inte har gjort det borde göra det och kommer att förstå inom tvåomgångars tid.
  • Det ligger tydligen någon u-båt i Östersjön eller om det bara var att de misstänker att det finns en u-båt. Jag tror att den kommer från Ryssland och vi kan även se det här som ett exempel på hur det blir om en ska berätta om något som har hänt, men inte har gjort research.
Annars misstänker jag att någon åkte ut ur idol, någon kändis hade någon "skandal" för sig och något lag förlorade en fotbollsmatch. Sådär ja, rapporteringen av helgens nyhetsläge avklarat.

Nu ska jag fortsätta dricka chai-te och snart åka iväg på teaterrep.
Det där är för övrigt en av mina favoritmuggar. Jag tror att ni har sett den förut, men den är jättesöt och så står det "Dobby is a free elf" på. Liksom, vem älskar inte Dobby?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar