söndag 12 oktober 2014

Min helg i punktform


  • I fredags blev jag stött på av en svinfull kille som såg ut som han den där blonda med lockigt hår i Les Miserables i lederhosenutklädnad. Själv hade jag på mig huckle och ett serveringsförkläde. Det kan låta som att jag har drömt det här, men sanningen är den att jag jobbade på Oktoberfest på nationen. Det var kul, även om det var roligast när jag kunde hänga i köket och slapp alla som var svinfulla. (Efter en google på "blonde guy les miserables" har jag kommit fram till att han såg ut som en karaktär som heter Enjolras.)
  • Jag har varit på kafferep, hängt med trevliga människor och ätit gott fika. En annan sak jag upptäckte på vägen dit är att jag måste ha fantastiskt lokalsinne, eftersom jag inte har varit på det stället på två år och fortfarande hittade bättre än min kartapp i mobilen.
  • Min kompis berättade att en av citatposterna som finnsa med när en ska designa sin tumblr kommer från en irc-kanal hon brukade hänga i och att en av de som är med i det är hennes fru, fast med ändrat namn. Jag tycker det är svincoolt och jämförde det med att vara med under jordens skapelse.
  • Jag såg 2 steg från Håkan. Valborg i ofärdigt stadium spelas i slutet. Jag fangirlade sönder.
  • Idag skulle jag göra massor av saker. Det slutade med att jag hade ångest, ringde Jessika och sedan egentligen inte alls har gjort allt jag hade tänkt. Nåja. Långa telefonsamtal med bästisar är också himla nödvändiga ibland.
Och så avslutar vi detta ,med min favoritgif:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar