söndag 26 oktober 2014

Söndag

Jag har insett att Uppsala har en sjukt stor fördel som inte de två av mina favoritstäder jag har bott i senaste året har och det är att det inte är så långt hem till familjen. Det kanske kan ses som överskattat när en fortfarande bor hemma, men det är jätteskönt att bara kunna åka hem ganska spontant eller ha någon som kommer till en, som till exempel i torsdags när mamma och lillasyster kom att hjälpa mig för att handla.

Nu i helgen var jag som sagt hemma i alla fall, eftersom min låtsaspappa fyller år idag. Jag blev hämtad av mamma och äldsta lillebror efter högskoleprovet och när väskorna var färdigpackade styrdes bilen mot Eskilstuna.

Vi åt på vägen hem och jag såg mamma dela en coke med tomten.

Hemma finns ett gäng underbara katter, bland annat Ginny som är den kelsjukaste varelse jag någonsin har träffat. Så här såg det ut imorse när jag var trött och ville sova längre. Så ser det i och för sig ut varje morgon, i någon säng i det Haglundska hushållet.

Födelsedagstårta. Jag blir nog inte gift än på ett tag, men god var den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar