fredag 17 oktober 2014

Anna hade en vän med en bil och vi åkte långt bort

Nu har jag skrivit min första tenta på Uppsala universitet. Jag vet inte riktigt hur det gick egentligen, men eftersom jag tycker att grammatik är för oviktigt för att må dåligt över tänker jag inte fundera så mycket mer på det i nuläget. Jag tycker däremot att det här med salstenta var ett rätt spännande koncept. När jag gick i Göteborg så skrev vi liksom bara en hemtenta och någon halvflummig tentavariant som liksom ägde rum på skolan, men inte var en salstenta. Här däremot, här var det långa rader med bänkar i ett väldigt välupplyst rum med personer med stränga blickar som pratade i mikrofoner i  början. Det kändes som slåtterdagen i Hungerspelen. Undrar vad det egentligen säger om min inställning till tentor. Kanske mest bara att jag lever mer i fiktionen än i verkligheten.

Annars har jag haft en ganska bra dag, allt som allt. Jag var rätt arg i eftermiddags, har varit svintrött eftersom jag bara sov fyra timmar i natt och andra småmissöden, men å andra sidan har jag pratat med båda mina BFFs och ytterligare en kompis jag tycker väldigt mycket om över skype idag och varit på ett väldigt roligt teaterrep, så det känns rätt bra. Jag är glad.

Teselfie. För sådana är himla bra, jag lyssnar på låten som citatet i rubriken kommer från och jag borde redan ha gått och lagt mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar