måndag 22 september 2014

Trassellockar, storm och instagramkatt

Idag har jag haft mitt väldigt trassliga hår i en ganska slarvig knut. Så här ser det ut nu:

Om en kisar lite skulle det kunna gå att tro att jag har fantastiska hollywoodlockar, men hemligheten bakom denna look är att håret nu är så trassligt att det inte går att dra fingrarna mer än ett par centimeter genom det innan du fastnar.

Idag har  det regnat och blåst här i Uppsala. Det var till och med på den nivån att jag lät cykeln stå imorse och istället tog bussen. På skral studentekonomi! Det är ungefär det samma som att hyra limousine. Tack och lov klarnade det upp senare idag, så min älskade cykel Karin (ja, den har ett namn, det står Karin på den) fick rulla iväg mig på teaterträning sedan. Jag planerar nämligen att trots att jag kanske egentligen spelar teater hellre än bra att försöka ta tag i det där med att jag vill spela. De i teatergruppen på nationen var jättetrevliga och det går jättebra att vara med och spela för att det är kul snarare än för att en är bra på det, så yay.

Som avslutning på detta halvhoppiga inlägg vill jag dessutom tipsa om hashtaggen #Abbathius på instagram. Karin Jansson som bland annat står bakom Karins konstgrepp gör små filmklipp med sin katt och jag tycker att det här är så sanslöst roligt. Titta på dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar