onsdag 24 september 2014

Rebbi's list

Gissa vem som egentligen hade tänkt ge sig själv en halvtimmes sovmorgon eftersom hon inte måste vara i skolan förrän kvart över tolv, men som vaknade mer än en timme innan hon tänkt och var klarvaken och inte kunde somna om och därför bestämde sig för att dricka te ur en mugg i Jupiters storlek och uppdatera sin blogg?


Jag har ju dock ingenting att skriva om, så därför tänkte jag ta och saxa en lista från Hanapee, som hon i sin tur hittade hos Misslisibell. Detta kan ju inte bli annat än en fantastisk start på morgonen.

Vem känner dig bäst och varför? 
Jag tror att mamma och Jessika får slåss om förstaplatsen här. Möjligtvis Vitalia också. Vi kanske kan komma överens om att för en något så när fullständig bild behöver alla tre konsulteras.

Vad stod det i ditt förra sms? 
"Tack för ditt köp. Mvh Telia" Det vill säga att det är från när jag hade mens och blev jätteledsen av att vara i skolan och inte kunna kolla instagram för att mitt internet var slut och allt blev jättejobbigt och eftersom jag var så fruktansvärt instabil och totalt orimlig köpte jag till lite internet. Jag tror att det här är en av de frågor då jag borde frisera sanningen lite.

Vem sov du senast över hos? 
Vitalia.
 
Ljushåriga eller mörkhåriga killar?
Tjejer!

När grät du senast och varför? 
Igår, för att jag var tyckte att saker var lite jobbiga och var lite allmänt orimlig. Det slutade med att jag skypade med Jessika och låg på sängen och grät.

Skriv namnet på någon du ser upp till? 
Här vill jag vara jätterolig och skriva någon i min närhet som är längre än mig så att jag bokstavligen ser upp på dem, men för att besvara frågan så kör jag på Gudrun Schyman.

Vem är du mest lik? din mamma eller pappa? 
Mamma.Har dock min pappas leende, men tycker att det är roligare att påpeka att jag även liknar Emma Stone lite när jag ler.

Hur lång är du? 
169,8 cm. 

Dagens humör? 
Hittills tesugen och lite trött, men samtidigt väldigt pigg.

Hur gammal är du om fem år? 
25 år, fem månader och 24 dagar. Alltså för övrigt närmare 30 än 20. Lite oklart vad jag tycker om det, men det blir säkert bra när jag väl är där.

Vem ringde du senast? 
CSN. Alltid lika kul att få prata med dem.

Vem ringde dig senast? 
Mamma

Vilken ögonfärg har du?
Blågrå med någon brungrön ring runt iris. Har även jättesmå pupiller. 

gjorde dig glad senast?
Karin Janssons katt Abbath. Om det syftar mer på en person jag faktiskt känner; Jessika.

Är dina föräldrar gifta eller skilda? 
Mina biologiska föräldrar är inte gifta nej, men de två personer jag refererar till när jag säger "Mina föräldrar" är det ja.

Vilken är din favoritlåt? 
Just nu lyssnar jag jättemycket på Trädgården en fredag med Veronica Maggio och eftersom jag egentligen inte har ett svar på den här frågan kör jag på den.

Hur många kuddar har du i sängen? 
Två när jag sover, ca tre miljarder annars.

Är du singel eller har du ett förhållande? 
Jag är facebookgift sedan två år tillbaka. 

Vad gör dig ledsen? 
Folks idioti, att jag just nu inte kan ha katt och att jag nyligen tvingats acceptera att nästan alla ljud som jag ser som korta e-ljud i själva verket är ä-ljud. (mvh, skadad svenskstudent)

Vad gör dig glad? 
Att jag och Vitalia ska till London om mindre än två månader!!!!

Nä hörrni, nu ska jag ta och titta på New Girl och äta frukost. I någon ordning, eller samtidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar