söndag 21 september 2014

På cykelutflykt

Jag bestämde mig förut idag för att provcykla till skolan. Nu bor jag ju på andra sidan stan och har inte riktigt koll på cykelvägarna och även om min taktik att gå lite på känsla och chansa mig fram rätt ofta fungerar så kanske det inte gör det på morgonen när jag har bråttom till skolan.

Det gjorde det inte nu heller. Jag råkade nämligen cykla förbi stan, genom ett industriområde och ut på andra sidan. När jag fick för mig att fota denna skylt har jag alltså cyklat 3 kilometer bort ifrån stan. Det var i och för sig rätt kul att åka igenom där i och med att det knappt var varken bilar eller cyklar där och jag kunde köra ganska fort, men kanske inte en väg jag ska välja att ta till skolan imorgon bitti.

Fun fact: Jag försökte först fota skylten sittandes på cykeln, men ramlade åt sidan precis samtridigt som jag tog. Såg någon det hade de antagligen väldigt roligt.

Nåja, jag kom rätt till sist i alla fall och vände och cyklade hemåt, men ångrade mig innan jag kom fram och bestämde mig för att cykla till ett köpcentrum för att handla mat istället. Jag passade även på att traska runt på Akademibokhandeln och Lagerhaus för att titta på saker. Så här mot slutet av månaden, precis innan CSN-pengarna kommer, kan ju jag liksom alla andra studenter bara drömma om att kunna köpa böcker som inte är studielitteratur. Tyvärr. Jag kan ju säga att jag betydligt hellre hade köpt och läst denna än grammatikböcker.

Jag var som sagt var även på Lagerhaus. Kan vi inte bara säga att allting som är gult tillfaller mig och så är saken är världen? Jag blev nämligen lite kär i färgen på dessa.

Det började regna precis när jag skulle cykla hem och eftersom jag är barn av min tid var jag naturligtvis tvungen att föreviga mitt väldigt nedblötta jag med en selfie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar