måndag 1 september 2014

Och så råkade jag bli universitetsstudent

Jag sitter på samma ställe som jag har suttit sedan jag kom hem från min första skoldag på Uppsala universitet, dock kan jag inte ärligt säga att jag har hållit den där vackra posen hela tiden.

Första skoldagen på Uppsala universitet ja.

Om ni håller lite lagom koll på mig genom bloggen så kanske ni vet att jag började en skrivkurs på Österlens folkhögskola för ett par veckor sedan. Tyvärr var inte den kursen riktigt vad jag väntade mig och eftersom det kändes sådär att gå en termin och ta studielån för något som kändes som att det inte var tillräckligt utvecklande eller avancerat bestämde jag mig för att söka lite kurser i efterhand på universitetet. Igår fick jag beskedet att jag kommit in på Svenska språket A, så jag tackade glatt ja till min plats på tåget på väg hem från Jönköping och gav mig av på uppstart imorse. Hittills känns det bra, vi fick lyssna på en intressant föreläsning om dialekter och jag dog inte av att det var massor av alla okända människor på samma plats, så yay.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar