söndag 7 september 2014

Keeping up with the Haglunds

Mina föräldrar och alla syskon var här i Uppsala igår och hälsade på, dels för att lämna lite papper och saker som hamnat i Eskilstuna som jag behöver, men även för att hälsa på och turista lite. Själv har jag ju inte heller direkt turistat i min nya stad, så det blev till att titta på sevärdheter för min del också.

Vi började med att åka till domkyrkan och titta dör. Så här spännande tyckte Annie och Marie att det var efter ett tag.

Kyrkan var väldigt fin i alla fall.

Därefter bar det av till gravhögarna i gamla Uppsala. Mammas kommentar om högarna:
"Det ser ut som ett teletubbieslandskap."



En kontrast sådär.

Och så Uppsala där långt borta.

Det fanns ett museum där också som vi gick in och tittade på saker i. Bland annat hittade "vintageridutrustning".

Här har vi alltså en bild på det ursprungliga Sverige, eller vad det nu är Jimmie Åkesson gillar att dilla om. Observera att Sölvesborg inte ligger i det gula området, så frågan är om Åkesson är dålig på geografi eller på historia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar