tisdag 9 september 2014

Den utslitna rockstjärnan och The Sims 4

Jag hade egentligen planer på att skriva ett inlägg om att vi måste prata om psykisk ohälsa, men så råkade det vara så att jag är svingtrött, har väldigt ont i halsen och har feber och kanske måste acceptera att jag är förkyld och inte kan låtsas att jag bara är en utsliten rockstjärna med raspröst. Därför blir det bara ett gäng andra punkter om vad jag har hittat på idag.

- Jag höll ett föredrag om Doctor Who på ungefär tre minuter. Det gick ändå ganska bra, trots faktumet att min språkhjärna kände för att göra sig märkvärdig och slänga in engelska ord som jag inte ens märkte av. Nåja, sådant händer allt som oftast.

- Jag hämtade ut min cykel som varit på lagning och cyklade för första gången på säkert ett och ett halvt år. Det var kul och jag upptäckte återigen att jag är en fartdåre och att jag blir otroligt frustrerad av folk som rör sig långsammare än mig, så ser ni någon som kör fort och ser arg ut i Uppsala är det säkert jag. Kan ju även säga att jag tror att det inte är jättesmart att cykla sådär snabbt med feber. Kanske.

- Jag gav efter för min inneboende simsnördsönskan och införskaffade The Sims 4. Detta planerar jag att finansiera med pengarna jag tjänar in genom att använda ovanstående cykel. Hittills gillar jag ändå spelet och framförallt att det nu ändå finns så pass vettiga hår och kläder. Mycket saknas ju i och för sig från trean, men jag har hopp om detta med expansioner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar