söndag 10 augusti 2014

Trött i Trollhättan

Jag lever. Rollspelsträffen är slut och jag övernattar en natt hos Emma innan jag åker hem, men alla andra har åkt och jag är ungefär så här trött.

Så pass trött att jag inte ens hunnit börja sakna alla andra, även om det känns väldigt tomt och konstigt att inte gå och lägga sig och sova på en luftmadrass på golvet i en sal med ungefär 30 andra. Det har i alla fall varit fem väldigt roliga dagar, även om de för oss arrangörer även kantats av slit och stress.

Jag och Emma bestämde oss i alla fall för att traska iväg och köpa froyo när jag tagit någon halvtimmes tupplur lite sådär spontant förut idag. De hade redan stängt, så det fick bli vanlig glass.

Jag ville ha vatten också och tog denna eftersom den var billigast. Till att börja med var jag så trött och förvirrad att jag hade glömt att betala den om inte Emma hade påmint mig om att jag skulle ha vattnet också. När vi sedan väl kom ut och jag smakade visade det sig att vattnet var jätteäckligt. Det smakade ungefär som en medicin jag glömt namnet på, men som jag fick äta jämt och ständigt som liten eftersom jag gick och drog på mig öroninflammation hela tiden.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar