fredag 22 augusti 2014

TMI-taggen

Jag är fortfarande rätt sjuk och har absolut inget att blogga om, förutom mitt halsont, att jag låg och gjorde upp en plan för vilka som borde prioriteras vid vaccination om zombieapokalypsen kommer i natt när jag inte kunde sova eller mitt simsspelande, så nu får ni något så spännande som en bloggversion av TMI-taggen. Jag är inte tillräckligt cool för att ha blivit taggad av någon, men vad gör väl lite brutna sociala koder?

Vad har du på dig?
Ett par svarta tights, ett långt, gult linne med en giraff som är lite för litet runt bysten och har en rätt spännande fläck på magen, min morgonrock (jag frös), en randig mysstrumpa med ögon på (den andra blev blöt), vita bh som är lite trasig och ibland försöker sticka hål på mitt vänstra bröst och ett par randiga bomullstrosor i tantmodell. Ska det vara TMI så ska ni minsann få lite för mycket information.

Hur lång är du?
Den gången jag blev mätt med hjälp av Caroline, Vitalia, en bok, en toalettdörr och Carolines fancy arkitekttumstock var jag exakt 169,8 cm.. Osäker på om jag är exakt så lång, men ungefär i alla fall. Målet med det hela var i alla fall att ta reda på vem av mig och Caroline som är längst och eftersom jag var 3 millimeter längre än Caroline tycker jag att det var en bra mätning.

Några piercingar?
Ett hål i vänster och två i höger. Jag har nästan aldrig örhängen, men eftersom hålen är 18 och 10 år gamla växer de i alla fall inte igen. (Ja, jag tog mina två första hål i öronen när jag var två och ett halvt. Nej, jag har inte fått problem med infektioner eller nickelallergi och jag är inte på något annat sätt traumatiserad av detta.

OTP?
Jag har egentligen flera, men eftersom jag är lesbisk själv och därför partisk kommer jag svara Naomi Campbell och Emily Fitch, aka Naomily, från Skins.

Favoritprogram/tv-serie?
Det här beror helt på när en frågar. Svaret kommer variera mellan Skins, Doctor Who, Desperate Housewives och Orange is the New Black, om inte miniserier räknas, för i så fall är det Torka aldrig tårar utan handskar. 

Favoritartist/band?
Det här har absolut ingen kunnat gissa sig till än va?

Någonting du saknar?
Grejen med mig är ju att jag ALLTID saknar någon eller något, eftersom mina nära och kära är lite utspridda i olika städer och att jag dessutom är dödligt förälskad i tre städer som ligger långt ifrån varandra. Senaste tiden har det mest dock varit Vitalia, London och Göteborg, i den ordningen ungefär. Vitalia har jag ju inte träffat sedan början av juli! Skandal!!

Favoritlåt?
Det är också en sådan där sak som varierar massor. En gång när jag var 15 bestämde jag dock att Friday, I'm in Love med The Cure var min låt och att den beskrev mig på ett otroligt djupt sätt. Jag är osäker på om jag håller med om att den beskriver mig sådär fem år senare, men jag tycker om den och har ju inte hittat på en ny favoritlåt, så vi kan väl säga så.

Hur gammal är du?
20 år, fyra månader och 22 dagar.

Favoritskådespelare?
Det beror lite på. Jag och Vitalia har bestämt att vi ska gifta oss med Jennifer Lawrence och Josh Huchterson och bo granne med varandra om en sådär tio år, så ifall hon skulle hitta detta inlägg då och översätta det med det fruktansvärt dåliga translateverktyget som finns känns det som att det blir dålig stämning om jag inte säger Jennifer, så Jennifer Lawrence. Jag gillar egentligen säkert en tio olika, men för äktenskapsfridens skull, Jennifer Lawrence,


Favoritfärg?

Hög eller låg musik?
Beror helt på låt och situation. Ramlar på en Håkan Hellströmkonsert? Jättehögt! När minas syskon för fyrtiosjunde gången i rad vill spela Musses klubbhussången på sin bandspelare? Helst så pass lågt att jag inte behöver höra den ytterligare en gång.

Senaste boken du läste?
Läste klart var nog Naomis och Elys kysslista av Rachel Cohn och David Levithan. Annars läser jag just nu Man måste inte alltid tala om det av Åsa Foster i skolan och Paper Towns av John Green och Stad av skuggor av Cassandra Clare. Den sista är inte så bra, så den har jag läst i två månader nu.

Vad läser du nu?
Jag skulle alltså ha tittat lite på frågan efter innan jag svarade på förra., Titta där istället.

Senaste programmet du såg?
Jag tror det var senaste avsnittet av Pretty Little Liars som jag såg i...förrgår, kanske?

Favoritmat?
Avokado, vitlöksfärskost, grillad lax, spenat, körsbärstomater och färskpotatis. Inte nödvändigtvis allt det där tillsammans.

Plats du vill besöka?
Det finns väl ett antal drömdestinationer, men just nu så längtar jag väldigt mycket till...

Favoritsötsak?
Choklad!!!!!!!!!!!!!

(möjligtvis chokladglass annars)

Senaste sporten du spelade?
Gång? Det är väl en sport? Lyft med tunga Ikeamöbler? Spring till för tidig buss? Egentligen var det senaste nog att jag var i Trollhättan och spelade quidditch för två veckor sedan, men det känns som att jag borde hålla på med sport oftare än så, så jag försöker fuska lite här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar