måndag 11 augusti 2014

På väg hem

Nu ser utsikten från mitt tågfönster ut så här: 

Det känns lite konstigt att traska runt på Göteborgs central, jättetrött och med mycket packning, och veta att jag är på väg hem, men inte gå över vägen till Gul express eller gå bort till pendeltåget mot Alingsås, utan sätta mig på ett stort, grått  SJ-tåg. Det är ju trots allt bara tre veckor sedan jag flyttade från Partille och i detta rotlösa, mellan två ställen-tillstånd känns det fortfarande egentligen mest som hemma. Mitt rum som jag hade när jag bodde hemma innan jag flyttade till London finns inte kvar och jag har bott mer på andra ställen än jag har bott i Eskilstuna, så även om familjen automatiskt gör att det är hemma så känns det bara tillfälligt och provisoriskt. Nåja, på lördag är det dags för den rotlösa känslan att börja ge sig av. Då flyttar jag till Uppsala.

Nog med känslomässigt dravel. Nu åker jag som sagt var mot Eskilstuna och sent i eftermiddag är jag hemma igen och får pussa på småbumpor och knallhattar (översättning: tvillingarna och katterna). Trots att jag sov som en klubbad säl nästan hela natten är jag väldigt trött och kommer nog inte åstadkomma speciellt många stordåd idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar