torsdag 21 augusti 2014

orgasmer, the sims och podcasts

Idag bestämde sig min kropp för att "Nej du, nu orkar inte jag mer." Därför har jag tillbringat större delen av dagen med att sova och spela sims och gjort ungefär ingenting vettigt. Nu framåt kvällen kom jag på att mat är ganska bra att ha hemma och för att jag skulle få hem vissa av de basvaror som jag använder nästan varje dag som höll på att ta slut så skulle jag nog tvingas iväg till affären. Det var bara att dra på sig skorna och traska iväg, fortfarande trött och lite slö i huvudet. På vägen dit kom jag i alla fall på ett par konstateranden med varierande intresse, som var för sig inte skulle bli så bra inlägg, men som här och nu får bilda detta.

  • Jag har i stort sett helt tappat det göteborgska som fanns i min dialekt för en månad sedan. Det hörs ibland antingen när jag specifikt pratar om Göteborg eller om jag pratar med någon som har nästan vilken dialekt som helst som kommer från söder om Norrköping, men annars är det mest Stockholmska som hörs nu tror jag. Det var väl egentligen inte så himla chockerande, men jag sörjer. Dels saknar jag Göteborg, men sedan är ju alla dialekter som inte är Mälardalska charmiga. Det här med dialekt är eventuellt en sexuell preferens jag har och jag funderar på om jag ska ta det så långt att ge det ett namn. Är i så fall inte bara lesbisk, utan även dialektsexuell, flanellskjortesexuell och folk som har läst Harry Pottersexuell. Det sistnämnda kan dock bero på att mina nörderier gör att alla som inte läst böckerna håller sig på en mils avstånd för att de är rädda för att jag ska försöka konvertera dem eller liknande.
  • Jag har lyssnat på en sådär 12 avsnitt av Karin och Sara idag. Det är en podcast som jag började prenumerera på för sådär ett halvår sedan med någon form av intention att förr eller senare börja lyssna. Det visade sig bli senare, närmare bestämt igår. Bra är den i alla fall, så ni som gillar att lyssna på kvinnor som sitter och är roliga borde kolla upp den.
  • Det här med spelvärlden och the sims. Jag väldigt dåligt insatt i det här med datorspel, men jag vet i alla fall att the sims tekniskt sett borde räknas som ett spel, eftersom det spelas på dator och är jättekul, men jag vet även att många inbitna spelnördar inte gillar att se det så. Nu är det lite så med mig att jag älskar sims och är bra på det, men orkar inte sätta mig in i spelvärlden i övrigt eftersom jag ändå inte riktigt är välkommen där. Nu är jag dock nyfiken, så ni som gillar spel och kan tillämpa någon form av vettig och feministisk analys på detta kan väl hjälpa mig. Att sims inte ses som et spel på samma sätt, handlar det om att det är ett simulatorspel utan tydligt mål som på så sätt skiljer sig från många andra spel eller handlar det snarare om vilka som spelar det? Sims ses ju traditionellt som ett mer "tjejigt" spel, medan spelvärlden är väldigt "grabbig" och har problem med att tjejer inte släpps in. Jag är nyfiken på detta, men som sagt var inte riktigt tillräckligt insatt, så om någon som är det vill berätta mer eller om någon vet någon som skrivit om det får ni gärna göra det, för jag är nyfiken.
  • Vitlöksbröd. Jag hittade billiga sådana på affären och allvarligt talat, det måste väl vara det närmaste en kan komma orgasm i matväg?
Nu ska jag se på Legally blonde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar