lördag 2 augusti 2014

Hets mot folkgrupp

Ni kanske har hört att Kents låt La Belle Epoque har blivit polisanmäld? Någon blev upprörd över textraden "Jävla finnar, norrmän och danskar" och kände att nu var det nog. Det känner jag också ganska ofta och i och med att det tydligen går att anmäla för sådant här tänker jag nu bifoga en lista på saker och personer jag vill anmäla för hets mot folkgrupp.


  • Risifrutti som inte har en plastsked i sig. Om jag köper risifrutti är det i 9 fall av 10 för att jag är ute på språng och inte har planerat för att bli hungrig där och då. Klart jag inte har har en sked då. Sluta hetsa mot de av oss som ibland har lite för öppna planer.
  • Fredrik Reinfeldt, för att han ser ut som Alfons Åbergs pappa och sedan står i media och säger massor av dumheter. Klart att det leder till hets mot pappa Åberg.
  • Myggor. Kräver detta ens någon förklaring?
  • Tumblrs 250 posts per dag-gräns. Vissa av oss har helt enkelt ett mycket stort tumblrberoende och att förvägra oss postande är hets mot tumblrberoende.
  • Städer vars kollektivtrafik har zonsystem. Ja, det är hets mot alla dem som inte bor i innerstadszonen. Jag är själv mycket upprörd över detta då jag var en av dem till för ett tag sedan.
  • Avokado, mest för att det är dyrt och fattiga studenter inte har råd med det, även om de också vill ha en del av himmelriket. Helt klart hets mot fattiga studenter och andra som förvägras denna underbara gudagåva.
  • Alliansens skolpolitik. Hur är Gy11 inte hets mot gymnasieungdomar?
  • Snö, vilket kanske snarare i och för sig är hets mot SJ, vilket i och för sig blir hets mot alla som ibland sitter på ett tåg.
  • Hästar som sparkas, mest för att kunna säga "Häst mot folkgrupp" eftersom jag har dålig humor.
Annars känner jag mest att det är tur att jag inte ska bli jurist, för allvarligt talat, jag hade inte kunnat hålla masken ifall jag skulle jobba med ifall La Belle Epoque var hets mot folkgrupp eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar