torsdag 14 augusti 2014

"Heja Sverige", sa Jimmie Åberg

Hörrni, jag har något jag vill diskutera. SDs valaffisch.

Ursäkta, men va?

Jag har i alla fall ett par teorier om detta.

  1. Jimmie är på väg till en fotbollsmatch, där av spänsten i steget, minen och "Heja Sverige". Osäkert om Zlatan får medverka eller inte och eftersom det är den enda fotbollsspelare i laget folk känner till så är nog tyvärr Sveriges lag ganska tomt.
  2. Danmark har kommit för att ta tillbaka Skåne och Jimmie har beslutat sig för att nu är det inte längre Fredrik Reinfeldt, utan han själv som är Sveriges stridshingst. Den pillemariska minen beror på att han i själva verket är dansk spion.
  3. Jimmie har räknat ut att det där med att se ut som en karaktär ur Alfons Åberg tydligen fungerar om en vill bli stadsminister och eftersom det bara är logiskt att Alfons tar över efter pappa Åberg (aka Reinfeldt) gör han sitt bästa för att åtminstone med minen påminna om Alfons. För att citera min vän Vilma kommer han även säga: "Inga invandrare får röra min såg."
  4. Sverigedemokraterna borde inte använda sig av samma reklambyrå nästa gång de ska ha en ny valaffisch, för den här är mest skrattretande och jag kan trots alla mina fina teorier inte riktigt förstå vad det är de vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar