lördag 23 augusti 2014

Det där med Malmöpolisen

Jag är inne på dag tre vad det gäller att vara förkyld, trött och ha så lite kontakt med omvärlden som möjligt. Det fungerar fortfarande bra, även om jag känner att den där förkylningen och tröttheten helt klart är på väg att bättra sig. Jag ser det väl även som någon slags vård av mitt instabila psyke eller något. Överlag är det något som borde finnas, dagar att ta ut för allmän paus från livet överlag. Något parti borde ta på sig att driva den frågan.


Nej,men så mycket händer ju inte i min lilla bubbla, så jag vill att vi diskuterar detta istället:
Fråga till poliserna på bilden: Visste ni att det är väldigt farligt att bli översprungen av en häst?

Oavsett svar känner jag att ni har helt fel yrke. Det är nämligen så att polisen i Malmö bestämde sig för att det var en jättebra idé att attackera motdemonstranter mot Svenskarnas parti och bland annat då rida över dem. Svenskarnas parti skyddades av polisen och fick åka i deras bilar och grejer. Känns ju som en jättelämplig behandling av nazister, vars retorik egentligen är förbjuden enligt svensk lag. Jag vet att jag skrev ett skämtsamt inlägg om hets mot folkgrupp nyligen, men faktiskt, Svenskarnas parti bedriver hets mot folkgrupp.

Personligen känner jag mig mest less och uppgiven. Hur ska det kunna gå att lita på polisen när de uppenbarligen tar parti för de som förespråkar något som är så annorlunda mot vad vettiga personers grundvärderingar borde vara? Jag orkar inte ens riktigt skriva så mycket om det, för det är ett så grundläggande totalfel att jag inte ens vet vad jag ska säga. Malmöpolisen, jag föreslår att ni gör någon form av anmälan mot er själva. Att veta vad ni ska anmäla det under förstår jag kan vara svårt, i och med att ni uppenbarligen inte är speciellt kompetenta i er yrkesroll, men misshandel och djurplågeri, för hästarnas skull, tycker jag låter som en bra början.

1 kommentar: