onsdag 20 augusti 2014

Allmänt bra

Ungefär så här ser jag ut nu:

Jag råkar nämligen ha en sådan där bra dag då många positiva saker händer.

Till att börja med fick jag mycket positiv respons på min miljöbeskrivning av mina kursare. Under sommaren så har jag känt det som att jag har varit i lite av en svacka skrivmässigt och inte skrivit så bra eller tyckt att det har varit riktigt lika roligt som jag brukar. Att då få en idé som känns bra och rolig, skriva den och vara nöjd när jag skickar in den och sedan få höra att jag faktiskt gjorde det bra, det ger mitt självförtroende skrivmässigt en boost.

För det andra så har min lite oklara situation kring boendet löst sig. När jag var här och tittade och skrev kontrakt kändes allt bra, men senare, när det var dags för inflytt fick jag veta att vissa av de saker de hade berättat och jag skrivit på om ändrats. Annat märkligt som är sådär tveksamt och kanske inte ens lagligt uppdagades också i samma veva och därför kände jag väldigt snabbt att nej, jag vill försöka hitta nytt boende och flytta härifrån så snabbt som möjligt. Jag började leta igen, hittade en annons som lät bra och som jag ringde på¨och som jag fick komma på visning och titta på redan dagen därpå. Allt verkade bra och fint och de saker som inte fungerar här har jag sett mig för kommer fungera där. Idag betalade jag deposition och i mitten av september kommer jag att flytta igen. Fortfarande inom Uppsala, men till en annan stadsdel den här gången.

1 kommentar:

  1. Det är jättebra att du kör på det du känner, att mår du inte bra så byter du. Har sett att det är ett mönster du verkar ha, och det är ett fantastiskt mönster så det ska du hålla fast vid! :)

    Förresten, TACK så jättemycket när du kommenterade på mitt inlägg om skolstarten, det har verkligen blivit jättebra och jag är superglad att jag valde den skolan o linjen o allt sånt. Du är verkligen en peppande person, du har liksom varit där och stöttat hela vägen sedan jag skrev först om gymnasieval. Tack, verkligen tack, för det är skönt att ha någon som skriver bara en enkel kommentar att det löser sig och så.

    Hoppas du har det fint annars! Kram på dig <3

    SvaraRadera