onsdag 9 juli 2014

Stoppljusarmhålor

Eftersom jag numera tydligen är morgonmänniska, en sådan som till exempel var pigg och glad klockan sju imorse, sitter jag nu i sängen och är jättetrött och ska nog börja göra natt så fort detta är färdigskrivet.

Jag och mina kära armhålor har haft en incident nu på kvällen. Jag är en av de personer som inte rakar bort hår under armar och på benen längre. Fram till någon gång i våras eller vintras gjorde jag det, men så blev det bara så att jag inte riktigt orkade bry mig om det och kände att det var rätt skönt att slippa torr hud av rakhyvlarna och att det fanns någon slags gosig tjusning i att ha det där, så jag bara rakade inte mer. Oftast inte i alla fall. De flesta andra kvinnor som inte friserar ben och armhålor med Jonas Gardell-frisyr kan nog känna igen sig i att folk stirrar och att en inte alltid är bra på att inte bry sig, trots att en skulle vilja. Så råkade det bli idag. Skillnaden var att idag skulle jag försöka att inte få torr hud och testade hårborttagningskräm istället.

Det fungerade sådär. Jag kan ju säga som så att om jag ställde mig vid en bilväg och sträckte upp armarna skulle bilisterna förvirrat bromsa och undra vem som satt upp två rödljus bredvid varandra  där. Mina armhålor gör ont och är röda och jag tänker aldrig mer testa hårborttagningskräm där. Istället har jag smörjt in mig noga och sitter och äter fruktsallad gjord på de tre sorters frukter jag har hemma eftersom det var ungefär det godaste jag kunde uppbringa ur skafferiet. Allt för att vara lite snäll mot mig själv istället. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar