söndag 6 juli 2014

Harry Potter, minikusin och en dum fot

Ungefär så här stabila var jag, Vitalia och Matilda efter att ha gått genom the exhibition igår.

Den var i alla fall helt klart värt ett besök. Många fina saker och även en audioguide som hade de som gjorde kläder, rekvisita och liknande i filmen om en hade den på engelska. Dessutom fick vi dessutom dra i mandragoror, prova att göra mål genom målningar och det fanns en liten sorteringsceremoni och fotografering. Jag blev lite tårögd och sådär när de spelade Harry Pottermusik och visade klipp från filmerna, men i och med att jag ofta blir väldigt rörd av Harry Potterrelaterad musik och klipp och liknande var inte det så oväntat ändå. Hur som helst, Harry Potter the exhibition är väl värd ett besök, så försök ta er fit innan 7 september.

De har en svindyr shop också, men jag fick ändå med mig en liten mugg därifrån som inte var fullt så överprisad ändå.
På den står det "Dobby is a free elf" och i och med att jag tycker att Dobby är en av de bästa och finaste karaktärerna i hela serien passar det ju bra.

Nu har jag åkt hem från Jönköping och sitter i mitt lilla rum i Partille. En väldigt fin sak med idag är att jag har fått veta att min moster är gravid och att jag därmed ska få en liten kusin. En inte alls fin sak med idag är att min fot ser ut så här nu:

Det där med att gå i trappor är tydligen inte min starka sida. Väldigt dumt om en jobbar som dörrknackare och måste gå mycket i jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar