måndag 7 juli 2014

En gapande tom bokhylla

Min fot är fortfarande inte på humör för att sammarbeta, så jag hänger i sängen, dricker varm choklad och njuter av att det äntligen är mulet. Även om sommar är rätt mysigt med ledighet och massförtäring av jordgubbar är jag inget större fan av soligt sommarväder. Det är ju mest ett råvarmt helsike då en mest bara svettas bort och tvingas gå ut istället för att sitta inne och uggla. Mulet väder och sommarregn är bäst. 

Annars har jag även flyttpackat lite idag. Om 11 dagar blir jag och alla mina saker hämtade och i och med att jag är bortrest fyra av de dagarna och ska tillbaka till jobbet så fort min stackars fot klarar det och då jobbar alla de dagar jag inte är bortrest är det liksom dags att packa nu. Nästan alla mina böcker är nedpackade vid det här laget och nu gapar bokhyllan så här tom.

Det känns jättekonstigt. Rummet i sig ser på något sätt större och kalare ut när inte böckerna är uppe längre. Nåväl, om 11 dagar flyttar jag tillbaka till lägenheten som jag nästan tror har fler bokhyllor än personer boende i den, så jag överlever nog. Snart är jag omgiven av böcker igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar