måndag 9 juni 2014

Vem behöver sömn? (Jag tydligen)

För tillfället relaterar jag välsdigt mycket till detta videoklipp:



"Vad har du gjort nu då?" kan jag riktigt höra flera personer i min närmaste närhet fråga. Ofta med en liten suck för extra effekt. Det råkar nämligen vara så att jag ställt om mitt dygn alldeles för mycket och därför tydligen inte blir så pass trött att jag tänker att jag ska sova längre någon gång runt midnatt som jag brukade en gång i tiden. Istället går det tydligen alldeles utmärkt att sitta och prata om allt mellan himmel och jord med Maia över skype. Jag vet inte vad det är med oss två, men det känns som att vi tenderar att skype senare än vad som egentligen är hanterbart. Till sist var i alla fall klockan så mycket och det var så pass ljust att jag bestämde att nej, jag sover inte nu, utan jag försöker få så mycket som möjligt av det jag hade tänkt göra idag på morgonen och förmiddagen. Jättebra plan, tyckte jag själv, tog en liten promenad för att det var så himla fint och för att vakna till liv och skulle sedan duscha och äta frukost för att ge mig ut och fånga dagen eller något i den stilen. Det hade kanske varit en bättre plan om det inte varit så att jag totaldäckat efter det.


Nu har jag sovit ett par timmar. Tedrickandet är i full gång och jag känner att jag inte är speciellt lycklig över faktumet att jag senare idag måste gå och handla för att jag är sämst på att komma ihåg att handla vanliga basvaror innan de faktiskt tar slut och att jag när jag gör detta kanske måste ha på mig någon form av byxor eller kjol och inte ett linne som nästan lika gärna hade kunnat vara genomskinligt för att bhn syns så mycket igenom. Allvarliga bryderier det här.

Annars skickade Vitala denna det var kul:



1 kommentar:

  1. Hahaha ojdå det är inte lätt :') Nej fy fan, det suger att vara trött. Nuförtiden går jag och lägger mig vid typ midnatt för det är sista veckan innan sommarlovet och det gör inget om jag är trött/somnar på lektionen (behöver ganska mycket sömn). Det är ganska trevligt.

    SvaraRadera