måndag 2 juni 2014

När den före detta skoltrötta inte ville lämna skolan


Nu är allt bra igen. Jag har ätit, opponerat, tagit huvudvärkstabletter, druckit som en svamp och slumrat till lite framför Desperate Housewives.

Ni som inte pluggar på universitet kanske undrar över det där med att opponera. Det går alltså ut på att kursdeltagare läser någon annans text och ger konstruktiv kritik. Förra gången var det ungefär som att titta ner i helvetets djupaste gap, men idag gick det bra. Min grupp fick ha vår kursledare som är jättebra och pedagogisk, vilket kändes betydligt bättre. Vi diskuterade uppsatserna, pratade bland annat om män och om full patte och skrattade åt lite allt möjligt. Mycket bättre och lugnare. Nu är jag mest lite ledsen över att jag inte kommer plugga på universitet i höst, för det är ju så sjukt kul. Jag älskar att gå på föreläsningar, läsa och sedan analysera och diskutera det. Nu kommer jag ju inte få göra det på något år, åtminstone inte på den nivån. Vem hade trott det för ett år sedan, när jag var så trött efter gymnasiet?

(Såg förresten ett studentflak idag och blev lycklig. Grattis hörrni!)

1 kommentar:

  1. Åh, vi får också ge respons på andras uppsatser, och det är HEMSKT i och med att alla är på så olika nivåer. Menmen, nu är det slut på ett tag! Lämnade in sista inlämningsuppgiften igår, FETT skönt, orkar typ inte hur underbart det är. SOMMARLOV <3

    SvaraRadera