måndag 30 juni 2014

Lediga, lata måndagar

Idag är jag ledig och har mest gått hemma hela dagen, mest i ett försök att kurera min förkylning. Det mest spännande som hänt är detta:

Jag skar nästan av mig fingret på en kniv när jag diskade. 

Annars är min dator sönder. Det är jättekul. Jag ska se med min supertekniska låtsaspappa om typ filer åtminstone kan gå att spara och rädda i och med att hårddisken inte har kraschat, men i och med att jag nu varken har tangentbord eller muspekare är det svårt att göra så mycket med den. Jag får helt enkelt klara mig med min kära mobil så länge.

Jag har även packat första flyttlådan nu. Det är ju trots allt inte ens tre veckor kvar och eftersom jag under de tre veckorna ska jobba och åka bort majoriteten av mina resterande lediga dagar känns det som att det kan vara en idé att börja. Jag ska även försöka rensa lite bland böcker och kläder. Speciellt böcker har jag nämligen galet mycket av, kanske onödigt mycket om jag ändå inte läser allt och alla de behöver ju inte ha plats i flyttlådor.

1 kommentar: