onsdag 11 juni 2014

När kärleken blev lite för mycket för Paris

Hörrni, jag gömde ju helt att blogga om en sak igår. Bron med alla låsen i Paris, som jag efter en googling fick veta heter Pont des Arts, har börjat kollapsa under tyngden av alla lås. Eftersom jag är en sådan där hemsk människa tycker jag att det här är något av det roligaste på länge. Det finns så många metaforer, så många dåliga skämt och så många dåliga, metaforiska skämt. 


Eftersom jag litar på att det finns åtminstone någon mer där ute som har lika jobbig humor som jag tänkte jag ta och dela med mig av fina saker som går att säga om detta.
  • Nu behöver ingen känna sig låst i sitt förhållande längre i alla fall.
  • För stt felcitera Håkan Hellström: "Hälften av de som älskar går under."
  • Kärlek övervinner allt, till och med säkerheten.
  • Här räcke inte ens kärleken till.
  • Det här var ju lite mer av ett break down, snarare än ett break up.
  • Rosor är röda, violer är blå. Kärleksbron gick sönder, tack och hejdå.
  • Den som känner sig låst går förr eller senare sönder.
På den nivån är min humor ja. Finns det någon annan som är lika "rolig" som jag? Helt ensam kan jag väl ändå inte vara?

Nåja, om skilsmässostatistiken går upp nu vet vi i alla fall varför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar