tisdag 24 juni 2014

Allt som inte är gult är en felprioritering

Det finns en sak jag tycks gå igenom snabbare än andra byter underkläder och det är hörlurar. Jag vet inte riktigt vad det är, men mina tycks alltid gå sönder. Eftersom jag dessutom inte klrar av att göra saker som att gå någonstans, sminka mig eller diska utan musik eller en podcast i öronen köper jag dessutom snällt nya hela tiden och är på så sätt jätteduktig och bidrar till konsumtionssamhället. Yay. Idag gick mina superfabulösa gröna saker sönder så jag passade på att smita in i en affär och köpa ett par nya näår jag var och handlade mat. Gula. Det där med att välja hörlurar efter utseende har tidigare inte varit ett jättevinnande koncept, men är de gula så spelar inte det någon roll.


Annars kanske ni har sett att Ed Sheeran släppt nytt? Jag har helt förälskat mig i låten Thinking Out Loud. Den är liksom sådär perfekt bröllops och 90-tals romcom-aktig att jag bara vill bröllopsvalsa runt i en vacker klänning i en takvåning med utsikt över Manhattan. Det trots att jag inte har några specifika planer på att bo i New York och antagligen inte lär gifta mig där eller att jag ens vill ha ett sådant typiskt romcom-bröllop. Nåja, fin är den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar