onsdag 4 juni 2014

25 frågor om fabulösa mig

76. Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Jag har fått höra att jag är lik Emma Stone när jag skrattar och i och med att jag tycker att Emma Stone är skitsnygg känner jag att jag kan leva med att vara lite lik henne ibland.


77. Vad är du allergisk mot?
Ananas, kiwi, ordet "samlag" och män som säger "Men det är faktiskt synd om männen också" i feministdiskussioner.

78. Får du dåligt samvete efter du ätit kött?
Åh, snälla, fråga mig inte sådant här. Jag äter dock rätt sällan kött, men ja, om jag tänker på att jag precis har ätit kött och vad det egentligen är när jag har ätit ickerött kött (det är rött kött jag inte äter alls) så känns det inte så bra, nej.

79. Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat? 
Joshua. Jag är rätt glad att det inte blev så, för Joshua Haglund låter inte ens i närheten så bra som Rebecca Haglund.

80. Vad är det första du gör när du går upp på morgonen? 
Inte tillbringa ca en halvtimme på sociala medier, för det gör jag innan jag går upp. Jag tror att jag oftast sätter på kaffe eller tevatten och sedan på typ tre sekunder blir akutkissnödig och skuttar iväg till toaletten.

81. Vilket är ditt roligaste barndomsminne? 
Oj. Skulle en fråga mamma vad som är roligaste barndomsminnet med mig skulle hon inte svara den gången jag var tre år och rymde till lekplatsen. Själv vet jag inte, men jag tror att den gången jag fick åka med min farbror på hans moped då jag var fyra och han var femton och när jag och min barndomskompis Robin hittade på hyss i största allmänhet ligger ganska högt upp, åtminstone från yngre barndom. Annars när jag fastnade för Harry Potter, då var jag ju trots allt bara 8-9 år.

82. Vad får dig att gråta?
Politiskt engagemang (rörd), förlossningsscener i filmer (också rörd), London (saknad och glädje och kaos), en speciell mening i slutet av The Fault in Our Stars (spoiler: The only person I wanted to talk to about Augustus Waters death was Augustus Waters) och att säga hejdå.

83. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Min hjärna är väldigt bra, för den håller liksom reda på allt jag kan och styr allt jag gör och har liksom hela min peronslighet och alla mina minnen och bara allmänt gör att jag är just jag. Jag älskar den för det. Annars har jag ett hjärta som liksom pumpar runt blod och hjälper till så att allt ska funka. Mina lungor och luftrör och hela den grejen är också bra, för jag får syre och även om jag har astma och det kan bli jobbigt ibland så gör de liksom sitt bästa. Annars har jag massor av muskler också som gör att jag orkar massor av saker och kan göra saker, till exempel som att skriva detta eller springa snabbt så att jag inte missar bussen när jag som vanligt gått hemifrån lite för sent. Jag har ögon som är rätt bra på att se saker också och gör så gott de kan det med. Det gör ändå inte så mycket att de inte är så bra egentligen, jag har ju mina glasögon. Jag har öron som kan lyssna på Håkan Hellström så att jag får världens känslopåslag och bara vill hångla med texterna typ också. På tal om hångel så har jag både mun och tunga, så att jag faktiskt kan tungkyssas och lite händer och kropp och sådär så att det blir ett bra hångel. Faktiskt så har jag en så bra kropp så det är lite svårt att bara välja en.

84. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Jag skrev just ett jättelångt svar om hur bra min kropp är, varför ska jag vara missnöjd med den nu? Det blir ju rätt bra i slutändan i alla fall, så varför skulle jag välja ut en kroppsdel som är lite dålig bara för att den kanske till exempel inte ser så vacker ut? Det tycker jag låter som en jättedum idé. Jag tänker inte sitta på min egen blogg och hata min egen kropp och sprida mer kroppsförakt, för det får vi så gott om i samhället.



85. Vem är din knasigaste vän och varför?
Oj. Jag tycker det känns som att min bekantskapskrets mer eller mindre bara består av knasbollar, så jag börjar fundera på om lite awesome knasighet är vad som krävs för att stå ut med min awesomiga knasighet.

86. Har du gjort någonting olagligt någon gång?
Hur menar du nu? *Stänger fliken där jag olagligt streamar en serie*

87. Vilken musikkonsert var du på senast?
Håkan Hellström. Roligt nog blir nog även nästa konsert jag går på Håkan Hellström, om jag inte skulle hinna slänga in något annat spontant innan dess.

88. Vad har du för färg på tandborsten? 
Gul och vit. Ofta med vackra små läppstiftsmärken som blivit när jag har borstat tänderna i all hast innan jag ska iväg någonstans och redan har hunnit måla på läppstiftet.

89. Har du varit med på tv någon gång? 
För bara någon månad sedan var jag med på något så exotiskt som öppna kanalen. Jag kan ha varit det i något annat sammanhang också, det känns som det i alla fall. Om det nu inte är så att jag har någon slags hybris och bara tror att hela svenska folket sett mitt vackra ansikte.

90. Har du levande blommor hemma?
Förutom att jag tror att min enda levande blomma kanske dött, så ja. Det finns även andra levande blommor som faktiskt lever, men de är inte mina,

91. Vilken är den dominerande färgen i din garderob?
Definiera garderob. Den faktiska garderoben eller även underklädeslådan? Hur som helst så tänker jag svara gula här, för jag vill att det ska vara gul och jag tror att jag äger fler gula kläder än vad de flesta människor gör.

92. Har du körkort? 
Räknas det jag har till symaskin som jag tog en syslöjdslektion i trean?

93. Har du en bästis?
Bättre upp! Jag har två! Jessika och Vitalia. Jag insåg häromdagen att just vad det gäller bästa vänner har jag haft en enorm tur, för jag kan verkligen inte minnas en tid då jag inte haft en bästa vän. Dessutom har jag känt Jessika sedan jag var åtta år, så jag har redan haft samma bästa vän mer än halva mitt liv och vi har aldrig ens haft någon form av dramatiskt bråk med varandra. Som sagt var, bästisar är nog det område i livet då jag har haft mest tur.

(Nu känns det som att jag kanske borde skriva ett separat inlägg bara om relationen till en bästa vän, för jag har tydligen massor att säga där) 

94. Hur ser dina sängkläder ut?
För tillfället har de någon kaffefläck på sig och är inte superfräscha. Jag ska byta lakan och tvätta imorgon.

95. Vad får dig att koppla av?
Hårmassage. Ser ungefär ut så här då:

96. När skrattade du hjärtligt senast?
Tidigare idag då jag hittade ett youtubeklipp med en häst som spelar Blinka lilla stjärna på blockflöjt. Japp. Det är nivån på min humor. 



97. Vad ska du syssla med när du blir pensionär?
Antagligen med att vara manshatande. koffeinberoende catlady som sitter och håller hand med någon annan söt tant på ålderdomshemmet. Ungefär som nu med andra ord, förutom att jag inte äger någon katt eller bor på ett ålderdomshem för tillfället.

98. Vilken var din bästa ålder?
Jag är en lagom tjock kvinna i mina bästa år.

99. Berätta om någonting?
Det där är inte en fråga, det ska inte vara ett frågetecken efter.

100. Vad skulle du helst av allt vilja göra just nu?
Bestämma mig för att adoptera ett husdjur och få med mig en urgullig, blå rymdvarelse som dricker kaffe hem. Tyvärr lever jag inte i en disneyfilm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar