fredag 9 maj 2014

Välkommen till Narnia


Här står jag i min garderob och dricker jordgubbsvatten. Det går att dra massor av homosexuell i garderoben-skämt nu, men sanningen är inte roligare än att jag höll på och hänga in den tvätt jag sprang ifrån i eftermiddags. Jag hade tänkt blogga efter det, men insåg att klockan snart är elva och att det inte finns en chans i världen att jag får ur mig det vettiga inlägg jag tänkt, så det fick bli ett snabbt i garderoben istället. 

Nu när jag ändå är inne i garderoben kan vi väl diskutera lite hur passande det är för någon som inte är öppet HBTQ att säga att hen bor i Narnia. Det är ju i garderoben och för övrigt ett himla fabulöst ställe. Lite för fabulöst för att jämföras med att gömma sin sexualitet, som inte är så party. Kanske snarare att alla öppna HBTQ-personer faktiskt har gått ut i Narnia och har världens party och bara väntar på att de som fortfarande inte är ute än ska komma från garderobsdelen.

Dagens andra passande namn på gayklubb: Narnia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar