lördag 10 maj 2014

Sak jag stör mig på

Denna video har senaste tiden florerat i mitt facebookflöde och jag jag stör mig så sjukt mycket på den.







  1. Han menar alltså att vi slutat umgås och istället bara pratar på sociala medier. Ja, vårat umgänge ser annorlunda ut med sociala medier. Vi får en inblick i varandras vardagsliv utan att nödvändigtvis höra av oss, men det betyder inte att vi inte hör av oss eller ses ändå. Om du gör så att du inte träffar din bästa vän för att du ändå kan se vad hen håller på med på facebook, instagram eller twitter kanske du ska tänka om, men deet tror jag är väldigt ovanligt. Folk hör av sig ändå. Det kanske snarare är så att vi håller ytlig kontakt med personer vi annars inte skulle ha en aning om vad de gör längre. De som är mer än ytligt bekanta brukar de flesta se till att träffa och prata med ändå. Dessutom är det väl inte någon som missar saker som sitt barns födelse eller en närståendes bröllop för att hen suttit vid sociala medier?
  2. Så han menar alltså att folk på bussen pratade med varandra innan sociala medier? Eh? På de ställen där jag har bott har det aldrig varit någon som pratat med någon. Skillnaden nu är att folk är sociala genom mobilen istället för att sitta tysta i sin ensamhet. Jag tror inte att mobilen har påverkat angående ifall folk pratar eller inte. Jag tycker personligen inte heller att det är så negativt att folk inte pratar på bussen, det är ärligt talat väldigt skönt att få sitta ifred.
  3. Hans röst. De kunde inte ha valt en person med mindre monoton röst?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar