torsdag 1 maj 2014

Nazister i Jönköping

Sedan jag och Vitalia vaknade har vi iprincip bara suttit inne på Twitter och läst igenom hashtaggen som handlar om nazidemonstationen i Jönköping. Jag vill bara gråta. Ärligt talat har jag faktiskt börjat gråta och jag förstår inte hur polisen har kunnat tillåta en demonstration när det ses som en sådan fara. Att propagera för nazism handlar inte om demokrati. Det handlar om att vilja göra skillnad på människor på grund av deras hudfärg, det vill säga inte praktiserar demokrati överhuvudtaget.

Något annat jag stör mig på är de som säger åt folk att inte ge nazisterna så mycket uppmärksamhet. Det är klart att vi måste göra motstånd. Att ignorera blir liksom att delta i en normaliseringsprocess. Vi är långt förbi den punkten då ignorans fungerade.

Alla ni motdemonstranter i Jönköping, ni är är bäst för att ni är där och protesterar. Var försiktiga bara. Lägg inte upp bilder på er själva och andra motdemonstranter på internet, i och med att det kan användas i helt fel syften och var rädda om er. Överhuvudtaget, alla ni i Jönköping, ta hand om er.

1 kommentar:

  1. Fy fan. Hade inte hört om detta innan, men usch. Nej, inte okej. Myndigheter? Vad fan?

    SvaraRadera