måndag 26 maj 2014

Måndag, aka gråtdag

Hej fifuner!

Nu har jag precis skickat in min examination i den kursen jag går nu och känner mest för att ligga på mage i sängen och spela facebookspel och äta naturgodis för resten av mitt liv. Det kanske inte helt fungerar med tanke på att jag vill ha middag och ingen kommer laga den åt mig, men det är en fin tanke i alla fall.

Idag har jag gråtit ovanligt många gånger.

Gråtorsak ett: EU-valsresultatet. Jag är överlycklig över att Feministiskt Intiativ kom in och hoppas verkligen att det kan sprida den feministiska vågen över Europa, för det behövs nu. Det har kommit in galet många rasistiska partier som vill ändra Europa till en plats jag absolut inte vill leva på.
Två skrämmande artiklar:
Efter tio år med Sverigedemokraterna
16 skrämmande åsikter som nu finns i EU-parlamentet

Gråtorsak två: Som vissa av er kanske vet så älskar jag hästar och tillbringade större delen av min tonårstid med att vara i stallet. Nu fick jag precis veta att en av mina gamla favorithästar från första ridskolan, även den häst jag började tävla med och som jag red min allra sista, men troligtvis allra roligaste hopplektion på, har dött. Chefen kallades han (och var ironiskt nog även högst i rang i hästflocken) och uppnådde en högaktningsvärd ålder på tjugo år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar