lördag 3 maj 2014

Lördagsmorgonslista

Plot twist: Siffrorna är konstiga eftersom jag har använt samma lista alla de senaste gångerna jag fått för mig att publicera något i stil med detta.

51. Vilken är din favoritdrink?
Te. Svaret på denna fråga är alltid te.

(Utom då jag hellre vill ha kaffe)

52. Gillar du din boende-situation?
Bostadssituation eller vem jag bor med eller båda? Alla tre är faktiskt bra. Jag hyr ett rum i en lägenhet och Maritha som jag hyr det av är jättetrevlig, så allt fungerar kalasbra.

35. Vilken är din mammas hemstad?
Eskilstuna, eller för att säga det som lokalbefolkningen; Äskistuhnah

54. Din pappas hemstad?
Min låtsaspappa är född någonstans i Stockholmstrakten, jag vet dock inte exakt var. Jag vet däremot att han är uppvuxen i Bålsta.

55. Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Fungera? Pfft, kaffe löser allt.

Nej, vi behöver inte prata om den gången jag inte kunde sova alls en natt, drack en liter kaffe den morgonen och sedan satt och skrattade åt hur mina händer skakade. Jag var liten då.

(Egentligen var det bara lite mer än ett år sedan)

56. Är dina dagar fullbokade och stressiga? 
Ni anar inte vilket pressat serietittarschema jag har. Dock har jag fått frångå det lite grann i och med att jag faktiskt har många riktiga, viktiga saker att göra just nu. 

57. Hamnar du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Det har jag nog vuxit ifrån i samma veva som jag började på universitet. Däremot så hände det ibland under grundskolan och gymnasiet.

58. Vilken är din favoritfrukt?
Avakado. Som inte ens är en frukt. Banan är annars rätt populärt, så länge den är precis lagom mogen och inte tillagad på något sätt. Jordgubbar är också bland det bästa jag vet.

59. Äger du en digitalkamera?
Mobilkameran är rätt digital.

60. Hur gammal blir du nästa födelsedag?
21

61. Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
En gång fick jag ett sms om att jag var söt. Jag kunde inte låta bli att rätta personen ifrågas stavning av plus. Jag tycker att det kan svara på frågan. Om andra rättar mig blir jag däremot jättesur eftersom jag är en sådan där charmig person som hatar att ha fel.

62. Tror du på liv på andra planeter?
Ärligt talat tycker jag att det känns väldigt ignorant att anta att vi är det enda med vårt mått mätt intelligenta livet i ett oändligt universum.

63 Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Antagligen någon person med mindre trevliga åsikter på twitter. Det händer nämligen väldigt, väldigt ofta.

64. Tror du att Gud är man eller kvinna? 
Gud skapade alla olika kön som finns, där bland män och kvinnor (ja, jag tror på Gud, om någon undrade över det), men i och med att han fanns innan kön så kan han ju inte ha ett kön. Han är liksom större än så. Att det sedan står Han i bibeln beror på ett patriarkalt samhälle. Själv gör jag faktiskt mitt bästa för att sluta kalla Gud för Han och övergå till Hen. Det finns liksom ingen mening med att kalla Gud Han när Hen ändå inte är en Han.

65. Vad var det senaste du åt?
En banan

66. Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta? 
Herregud, är kön något så speciellt relevant i valet av vänner? Jag brukar komma bäst överens med personer som är feminister, lite smånördiga, flytande i sarkasm och som har lite självdistans. Vad de sedan dientifierar sig som för kön har mindre betydelse.

67. Hur valde dina föräldrar ditt namn?  
Mamma såg en film där det finns en kvinna med som nästan bränns på bål och som inte får killen i slutet, antagligen för att hon är judinna och inte blond och sådär. Henne tyckte hon lät som en fantastisk idé att döpa sin förstfödda efter och därför heter jag Rebecca efter Rebecca i Ivanhoe.

68. Gillar du senap?
Jag tycker det har rätt stora likheter med bebisbajs. Det kan till och med vara så att jag föredrar bebisbajs, för det är det i alla fall ingen som lägger i mat hjag ska äta utan att förvarna.

69. Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?
"En gång blev du retweetad av Gudrun Schyman, så du twittrade åtminstone något relativt smart någon gång."

70. Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Jag föredrar att hålla mig på marken och om jag nu befinner mig i ett flygplan så har jag inte så pass bråttom ner att jag känner att jag måste hoppa ut ur det. Det korta svaret på denna fråga är nej.

71. Har du varit inblandad i en trafikolycka?
Olycka och olycka. Under detta tjugoåriga liv har jag varit med om en kollision mellan cykel och bil tre gånger, men det har varit i väldigt låg fart och jag har aldrig gjort mig illa, utan mest blivit chockad, så nja.

72. Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?
Nope

73. Tycker du om att krama folk? 
Jag kring personer jag inte känner särskilt väl:

Jag kring mina närmaste vänner:

Med andra ord beror det helt på vem det är jag förväntas krama. Samt om jag tror att personen ifråga egentligen vill kittla mig. Det är inte heller uppskattat.

74. Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Inte lika mycket som faktumet att den som skrivit dessa frågor skrivit dom istället för de, när det dessutom borde vara hen i den här meningen.

75. Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
En komplett lista existerar inte, för det minns jag inte själv, men ni kanske kan gissda vilken som fått mig att gråta mest i alla fall. 
Ledtråd:

1 kommentar:

  1. Jaså, kan en växa ur att snacka på lektionerna? :O Det längtar jag efter!

    SvaraRadera