onsdag 14 maj 2014

Jag flyttar tillbaka till London

I och med att den universitetskurs jag läser nu bara är på 30 poäng och slut om lite mindre än en månad så fick jag för ett par månader sedan på allvar börja försöka göra upp en plan för vad jag ska göra i höst. En sak visste jag och det var att jag inte ville börja plugga "på allvar" och utbilda mig till något yrke än, utan att jag ville ägna ett år till att utveckla mitt skrivande. Nu, ett par månader senare, är jag antagen till en skrivarkurs på Österlens folkhögskola och har tackat ja. Det finns ytterligare en detalj med denna kurs. Den är på distans. Jag kan bo var jag vill medan jag läser den här kursen.

Var vill jag då helst bo?


Det är ingen hemlighet att min saknad efter London mer eller mindre har värkt hål i hjärtat på mig, så jag planerar att göra något åt saken och flytta tillbaka. Som det ser ut nu är tanken att jag flyttar någon gång i september (efter valet, för det vill jag så fasligt gärna uppleva i Sverige) och söker boende och extrajobb för att dryga ut studielånet. Det är ungefär så långt jag har planerat just nu och annars springer jag mest runt och är kaosglad över detta. Det har redan hänt några gånger att jag nästan råkat nämna det i förbifarten i bloggen under de senaste veckorna och att jag fått sudda ut, men nu vet ni också. I höst vankas inlägg där jag beklagar mig över brittisk choklad och handfat med två kranar.

1 kommentar: