fredag 30 maj 2014

Förhandsvisningen av The Fault in Our Stars

Jag var ju på en förhandsvisning av The Fault in Our Stars i onsdags. Tydligen så tog det mig nästan två dygn att återhämta mig och lyckas skriva något om den. Så bra var den.

Nej, men skämt å sido, filmen var verkligen fantastisk och troligtvis den film som framkallat mest känslor någonsin för mig. Det var verkligen så att jag halva filmen satt och hade förälskelsefjärilar i bröstet och hjärtat slog lite hårdare och sådana saker. Andra halvan av filmen hade jag en klump i halsen och tårar i ögonen och jag grät till och med lite grann, vilket jag nästan aldrig gör till filmer.

De hade definitivt fått till känslan som finns i boken och karaktärerna helt rät. Både Shailene Woodley och Ansel Elgort känns verkligen som Hazel och Gus och jag tycker även enormt mycket om hur Hazels föräldrar porträtteras. Även om det självklart inte blir exakt samma som i boken i och med att böcker är text och filmer är ljud och bild så måste jag ändå säga att det här nog var en av de filmatiseringar som är mest trogna till boken som jag har sett. Trots det försvann ändå några scener jag älskar i boken och bland annat detaljer som ger en liten inblick i att både Hazel och Gus hade ett liv innan cancern. Speciellt det var synd i och med att det är något jag älskar med boken. De är inte bara sin cancer.

Trots det, som sagt, filmen var fantastisk. Det var väldigt väldigt känslosamt och fint och en bra blandning av lycka och sorg. Jag längtar tills jag ska se den på den faktiska premiären. 

Obligatoriska fåna sig vid affisch-bilder på mig och Emma:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar