onsdag 28 maj 2014

28 maj

Idag är det 28 maj och det roliga är att jag minns så väldigt väl vad jag gjorde för ett år sedan. Jag var i skolan och gjorde klart de allra sista sakerna på gymnasiet. Det allra, allra sista var passande nog ett tal om framtidsdrömmar, som dessutom blev väldigt bra, så bra att min svensklärare sa att det nog var bland det bästa hon sett mig göra. Efter skolan åkte jag direkt till stallet och tog hand om Odinn. Var hemma en sväng och skojade med min kompis Jessica att efter all denna lycka vore det kul om jag fick syskon i natt. Därefter bar det av vidare på hemgrupp med kyrkan och sedan hem för att äta middag. Sent på kvällen satt jag i mitt rum och tittade på filmen Flipped när min låtsaspappa kom och sa att han och mamma skulle åka in till förlossningen och förklarade lite barnvaktsdetaljer. Ett par timmar senare, mitt i natten (29 maj faktiskt, egentligen), ringde de från sjukhuset och berättade att jag nu även var storasyster till två små bebisar vid namn Annie och Marie.

Nu är de så här stora och jag känner att jag mest undrar var tiden tog vägen. De var nyss små pluttar som kunde ligga och sova på ens bröst och som jag gick med och vaggade och sjöng Valborg och För sent för Edelweiss. Nu är de inte ens bebisar längre, utan små barn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar