fredag 4 april 2014

För att alla ska få valsa med sin partner


Jag sitter i sängen och äter hallonsorbet. Vi började prata om glass idag i skolan, vilket gjorde att ett paket fick följa med hem från affären. Annars är jag mitt upp i debatt, som jag inte hann se igår.
Saker jag har hunnit störa mig på:

  1. Robert Aschberg
  2. Polisen som tycktes tro att det bara är unga som inte har koll på hur en ska uppföra sig på internet. 
Annars tycker jag att ni alla ska gå in och gilla sidan En bal för alla på facebook. I Kristianstad så är det precis som i nästan alla andra städer snart dags för studentbal. Det är bara det att de har bestämt att de enda par som tillåts är heteronormativa par. Tjej och kille alltså, ingen som har en partner av samma eller som åtminstone av vårat väldigt cisnormativa samhälle antas vara av samma får gå med denne. Det tycker jag är väldigt fel och det spelar ingen roll att "det bara är för en kväll", som vissa säger. Det är inte bara för en kväll. HBTQ-personer får ofta höra det "accepterande" "Det är okej så länge det inte stör", men grejen är att det tycks störa mest hela tiden. Snälla, kan inte den där enda kvällen får vara ett tillfälle natt vara glad, även för personer med partners som inte är av det kön som oftast kallas motsatt. Gå in och gilla, de behöver stöd!

1 kommentar:

  1. Bra att du tipsar om detta, har själv vänner som detta är aktuellt för och de behöver verkligen allt stöd de kan få.

    SvaraRadera