fredag 14 mars 2014

Från studenten

Som jag nämnde igår har jag en tenta snart och därför blir det inte mycket bloggande de kommande dagarna. Jag måste lägga massor av tid på att plugga istället.

Hur som helst, bara notiser om saker som annars hade fått bli hela blogginlägg:

  • Debatt igår. Det här när det skulle debatteras nazismens framfart. Jag är så irriterad över att det snarare blev en diskussion om huruvida vänsterextremister eller nazister är våldsammast. Jag tycker det är så onödigt, för det var inte vad det skulle handla om. Sedan är debatten om våldet också viktig att ta, men det var inte vad de var där för just då. Tack och lov för Mona Sahlin i alla fall, hon sa flera vettiga saker under kvällen.
  • Ni som är insatta i YouTube-communityt har antagligen hört om de sexuella övergrepp på fans som det kommit fram om. Om Tom Milsom blev det aktuellt för ett par dagar sedan och jag blev arg, men har egentligen aldrig tittat på hans videos, så det var inte den här "men du var ju bra"-känslan. Nu idag kom det också fram att Alex Day förgripit sig på flera fans och han är en av de på YouTube som jag tyckt mycket om och som jag sett flera videos av. Dessutom var han fram till idag tillsammans med Carrie Fletcher, en av mina stora förebilder.
    Känslor kring Alex Day för tillfället: Skitförbannad och det blev inte bättre av tumblrposten som försökte rättfärdiga beteender.
  • Det är ju pi-day idag, så ska äta paj. Köpt, eftersom jag knappast har tid att baka, men det är bara 14 mars en gång om året.
Där är den:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar