torsdag 6 mars 2014

Seriöst världen

Världen verkade tappa all förmåga att försöka bete sig hyfsat igår. Allt gick fel. Dessutomn lyckades jag somna ifrån blogginlägget när jag skulle skriva om hur fel allting blev.

Bra/gulliga saker som har hänt idag:
  • Mensutställning med Caroline, som var awesome och borde (ska) få ett eget inlägg.
  • Jag pratade i telefon med Marie. Det såg antagligen väldigt gulligt ut då hon blev jätteförvånad och inte tycktes förstå varför hon kunde höra min röst, men jag inte var någonstans i närheten.
Dåliga saker som har hänt idag:

  • Metro. Löpsedeln om att en tjej ljugit om våldtäkt. Ja, det hände säkert, men hur kommer det sig att alla fall som verkligen är våldtäktsfall inte hamnar på löpsedeln? Alla gånger då kvinnor får höra att det inte var en våldtäkt? Varför sätta ett av de få fall som faktiskt är en lögn på förstasidan och på så sätt fortsätta sprida att de 36 000 våldtäkter som sker varje år till stor del är myter.
  • Lars Ohly. Det här med att du för det första lägger upp bilder som fortsätter sprida osunda ideal och när folk börjar påpeka och ifrågasätta inte svara, utan bara ta bort kommentarerna. Mmm, moget och fräscht, det är inte alls som att jag förlorade rätt mycket förtroende nu.
    Förut:


    Nu:
  • Jag råkade halka igår och rev upp en knäskada som jag har sedan flera år tillbaka. Så här ser det ut nu:

1 kommentar:

  1. Alltså jag blir bara så jä-ävla förbannad när jag hör om vad Metro skrev. Tjej ljög om våldtäkt, intressant att tidningarna väljer att trycka upp en lögn istället för något som faktiskt hänt. Detta fortsätter ju bara sprida skammen och rädslan för att anmäla! Jag har läst att det är större chans att en kille blir NHL-spelare än falskt anklagad för våldtäkt. Fint Metro, verkligen fint.

    SvaraRadera