lördag 8 mars 2014

Pasta, pesto och te

Jag skypade med Jessika igår. Det är en bra grej med helger när vi båda är lediga, för annars tenderar det där med att det där med att det är 12 timmars tidsskillnad mellan mig och min bästis att ställa till problem.

Hur som helst så började vi någon gång prata om pasta med pesto och idag konstaterade jag återigen att det är typ vad jag äter till lunch jämt. Studentliv, Whoop Whoop!

Ett tips till er som också tycker om denna delikata maträtt är att blanda i färskost, solrosfrön och körsbärstomater (som jag inte har idag för att de inte längre kostar  5 kronor/ask på Ica). Avnjuts med en kopp te, för te är en måltidsdryck.

1 kommentar:

  1. Bra med lite studentkompatibla recept! Om sanningen ska fram är jag dock så dålig på att initiera matlagning att jag nog inte ens kommer slänga ihop en pestopasta. Jag vet, jag skäms.

    SvaraRadera