tisdag 11 mars 2014

Lite frågor på morgonkvisten

Woho, hittade en gammal lista som jag inte gjort klart än. Därför blir det extra spännande med nummer.

26. Hur många syskon har du?
Fler än dig i alla fall

(Faktiskt, i de flesta fall är nog det sant, för jag har sex småsyskon)

27. Är du blyg inför det motsatta könet?
 Borde jag specifikt vara det? Var i och för sig med om en ovanligt pratig, manlig hantverkare som flirtade med mig i London och som lyckades med att slå på alla introverta sidor som finns hos mig, vilket slutade med att jag gömde mig i pojkarnas rum och "vek strumpor" i tjugo minuter. Om vi pratar om honom, så ja.

28. Vilken film kan du alla replikerna till?
Alla kanske är synd att säga, men det finns nog rätt många filmer som ligger högt upp på den listan. Harry Potter, Titanic, Hungerspelen, Känn ingen sorg. Misstänker dessutom att jag kan en väldigt stor del av replikerna i The Fault in Our Stars, vilket är rätt bra jobbat med tanke på att den inte haft premiär på bio än.

29. Äger du några popband t-shirts?
Nej. Jag borde däremot äga en t-shirt med texten språkpolis eftersom den meningen får mina ögon att blöda.

30. När flög du senast? 
Hem från London
(paus för hjärtsmärta över den biten av mitt hjärta som blev kvar i London)

31. Hur många stolar står kring ditt köksbord?
Jag har egentligen inget eget köksbord, men det som finns här i lägenheten har fyra stycken runt sig.

32. Läser du för skojs skull? 

33. Pratar du några andra språk?
Definiera andra språk. Andra språk än svenska? Ja, jag pratar engelska. Med brittisk accent på köpet, så nu är det bara att bli kär i mig.

34. Diskar du din egen disk?
Japp, här finns ingen diskmaskin.

35. Har du gråtit offentligt? 
Vissa gånger lite för mycket. Som den gången jag skulle hem från rollspelskonvent i Kalmar, den gången jag åkte hem från Frida och snyftade ograciöst på tåget och när jag bröt ihop lite på flygplanet hem från London. Jag tycker att det är väldigt jobbigt att säga hejdå ja.

36. Har du en stationär dator eller en laptop?
Min lille Arnold är en riktig liten knädator.

37. Försöker du alltid lära dig nya saker?
Utveckla gärna alltid. Det är inte som att jag försöker lära mig nya, kreativa sätt att bajsa varje gång jag går på toaletten, så nja. Däremot tycker jag ganska bra om att lära mig saker, ibland.

38. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? 
Ja! Ge mig pengar, här ska göras kroppskonst.

39. Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

40. Kan du kasta macka?
Jag kan faktiskt stå och slänga mackor om ni vill. Knäckebröd eller rostbröd?

(Nej)

41. Har du någonsin varit på Jamaica? 
Nope

42. Vad har du med dig in på bion?
Det beror på vem jag går med. Just nu saknar jag dock Jessika, så Jessika och Ben & Jerry's?

43. Vem var din favoritlärare och varför?
Åh, den här frågan är så svår. Jag har ändå haft turen att ha ganska många bra lärare under min skoltid, som ändå lyckats väga upp alla de dåliga lärare jag har haft, men jag tror ändå att det är speciellt tre stycken som är värda att nämnas här.

  1. Inkeri, min engelsklärare under halva Engelska B-kursen. Det som var så bra med henne var att hon hade lite samma åsikt som jag, att engelska lär en sig bäst genom saker en är intresserad av och lät oss till stor del lägga upp arbetet själva, bara vi fick med att prata, läsa, skriva och lyssna. Det gjorde även att vi kunde lägga det på vår egen nivå, vilket passade mig som haft alldeles för enkel engelska sedan högstadiet perfekt. Dessutom blev det väldigt mycket roligare när vi faktiskt fick göra saker som intresserade oss, snarare än att sitta och läsa texter ur en halvtråkig engelskbok.
  2. Ingrid, min naturkunskapslärare under större delen av högstadiet. Jag har aldrig varit ett fan av det ämnet, men hon lyckades faktiskt med att göra det intressant. Så pass intressant att jag till och med gick ut nian med VG i biologi. Något sådant har världen inte ens varit i närheten av att skåda tidigare, för sedan på gymnasiet blev allting jättetråkigt igen.
  3.  Helene, min lärare under ungefär halva lågstadiet. Hon var den mysigaste och underbaraste lärare en kan tänka sig att ha vid så ung ålder och jag hoppas faktiskt att mina barn får en sådan lärare när de ska börja skolan. Hon var verkligen underbar.


44. Har du dejtat någon av en annan religion?
Nope

45. Vad har du för väder?
Detta blir ett tidsinställt inlägg, så när jag svarar på detta så ser det ut så här:
(100% autentisk stjärnhimmel som den ser ut från mitt fönster, inklusive tardisen)

46. Har du en blogg?

47. Vilket är ditt favoritämne på gymnasiet?
"Var" antar jag är mer korrekt här. Jag var så galet skoltrött under gymnasiet, så det är nog svårt att säga om jag egentligen hade några. Webbdesign tyckte jag dock bra om, likadant med foto, kör, engelska och världspolitik. Det trots att jag rätt ofta inte alls tyckte om dessa kurser eftersom jag var så less på allt.

48. Gillar du att flyga?
I flygplan? Jag har egentligen inget emot det så, men det är klart att jag kan tänka mig roligare saker än att sitta stilla på ett flygplan i ett par timmar. Det är inte riktigt mysigt på samma sätt som att åka tåg heller, då en liksom åker genom landskapet och det är så fint och en kan lyssna på musik och bara njuta, utan det enda som går att se är ju moln.

Om det är på kvast däremot så vill jag svara ja, men jag har en känsla av att jag inte alls skulle tycka om det med min höjdrädsla.

49. Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Att förstå sig på ironi och sarkasm. Mest för hennes egen skull.

50. När sov du senast på golvet?
Räknas det om det är på en madrass? I så fall måste det vara sist jag sov över hos Vitalia, i början av februari. Om det måste vara rätt på golvet så var det nog i höstas, någon gång när jag satt på golvet och skypade och råkade slockna.

Mmm, nä, vi tar resten en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar