tisdag 18 mars 2014

Köks och duschmusikalartisten

Jag har varit ensam hemma några dagar nu, så gissa vad jag har gjort, när jag inte varit alldeles för djupt begraven i socialkonstruktivism eller studier i finska förskolor?

Sjungit. 

Som många av er säkert vet så älskar jag att ha musikal med själv och belt my heart out. Jag sjunger dock oftast inte så när hon jag hyr rummet av är hemma eftersom jag inte vill störa henne och jag är väldigt medveten om att min röst hörs väldigt väl, även genom väggar. Nåja. Det håller igång min sångröst i alla fall. Nä'r jag var yngre gick jag i musikklass och då hade jag körlektion tre gånger i veckan, men det där med röstträning och att inte totalt låta min en gång hyfsat vältränade röst försvinna har gått sådär sedan dess. Inte det att jag inte sjunger, men det blir inte samma sak.

Okej, jag ska inte överdriva, men jag insåg nyligen att min röst inte alls är lika vältränad som den var för fyra år sedan. 

Throwback Thuesday? Som med lite god vilja låter som shoesday? Eller Schuester, om en är lite för insnöad på Glee. Hur som helst, från den gamla goda tiden. A+ om ni kan hitta mig. En ledtråd är att min lugg inte ville bete sig just denna dag heller och att jag redan på den tiden var väldigt förtjust i rött läppstift.

Nu ska jag titta på Frozen och sjunga med i varenda låt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar