tisdag 11 mars 2014

Husporr och önskedrömmar

Jag har tenta nästa vecka, så gissa vad jag gör för tillfället?

Fel. Jag tittar på hus på tumblr. Samtidigt som jag just nu även provar att säga ordet house med väldigt överdriven, fejkad skotska. Det är jätteroligt.



De finaste husen är de med stenfasad i någon form, alternativt tegel. Absolut tegel om det råkar vara så att det är ett radhus i lite brittiskt stuk. Det var en sak jag gjorde väldigt mycket i London, beundrade husen. Förutom fasaden är även fina, stora fönster och en lagom gullig dörr viktig. Helst blå, enbart för att det är som dörren i Notting Hill.

Annars tycker jag typ att någon kan ta och köpa en sådant där fint stenfasadshus till mig. Gärna i London och så i samma veva så hör alla awesomiga bokförlag av sig och vill att jag ska ge ut böcker genom dem och alla bra tidningar vill att jag ska skriva krönikor. Jag träffar även the love of my life som pratar jättefin skottska och så flyttar vi ihop och köper en katt. 

Vad var det nu det stod i The Fault in Our Stars, "The world is not a wish granting factory"? Måste det faktiskt stämma på riktigt?

1 kommentar:

  1. Hihi håller med om att stenhus är sötast! Här i skottland finns massor:))

    SvaraRadera